söndag 2 januari 2011

NaNo (L)

Satt och bläddrade runt bland saker, och öppnade dokumentet för den gamla Evigt Mörker, och slog upp en random sida. Måste bara dela med mig av ett citat:

”Jag har fortfarande mänskliga känslor, vad jag än gör; de försvinner inte. Innan, när du kom stormande in i mitt hem, med ilska och hat, och jag verkligen upplevde det, såg det, kände jag skuld. Jag såg hur det hela påverkade dig, ditt liv. Någonting som en människa råkade ut för på grund av mig, kände … känner jag skuld för. Inte för att du är en människa direkt… Jag har inte bevisat någonting alls för mig själv, mer än att jag fortfarande är mänsklig, och förmodligen alltid kommer förbli det.”

Det här får mig att sakna de där NaNoWriMo-dagarna, när jag faktiskt var inne i det här projektet. Jag måste in i det igen, för det börjar faktiskt locka.

Måste dock genomgå en jävla massa redigering först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar