onsdag 29 december 2010

Whatever...

Började läsa Gone av Michael Grant igår, och herregud vad den påminner mig om The Tribe. Den är sjukligt lik egentligen, på sätt vis. Visst, The Tribe är mer realistisk, och Gone verkar ha någon mer sorts fantasy-känsla i sig. Men alltså, vilken nostalgi.

För det första är det ju det där med att de vuxna är borta och barnen styr och så, men ja, utöver det kan jag ändå inte sluta jämföra dem. Den här Sam, t ex., påminner mig sjukt mycket om Bray, bland annat, och någon tjej vid namn Mary påminner mig väldigt mycket om Salene, och till och med den där ungen "Computer Jack" som påminner mig om just Jack, vetenskapsmannen.

Alltså, vilka minnen jag har med den här serien. Jag kommer ihåg när jag först såg det på Barnkanalen: jag var ung (nio? Yngre? No idea), och fattade inte ett skit. Men det var i alla fall ett avsnitt från säsong ett, insåg jag senare. I alla fall, jag tror jag först började följa grejen under säsong tre, och åh, jag var fast. Jag var helt och hållet beroende. Om jag var på väg att missa ett avsnitt, var jag bara tvungen att spela in. Hade jag missat något hade jag blivit galen.

Kommer ihåg att jag verkligen ville ha DVD-boxarna en tid, och de var dyra, så jag sparade väl till dem, och alltså, det var tortyr. Lol. Nu har jag ju förstås alla säsongerna, och de står just nu rätt framför mig på en hylla.

Numera, under de fåtal gångerna jag tittar på det, kan jag dock inte hjälpa att märka det ibland usla skådespelet, störa mig på en massa karaktärer osv. Men jag älskar det fortfarande, ja, det gör jag. Jag kommer på mig själv med att fortfarande kunna alla replikerna i huvudet, men det gör faktiskt inget.

Eh, ja. Jag vet inte vad meningen är med den här texten? Weird.




<3

2 kommentarer:

  1. Varför har du tagit bort din andra blogg? :( Domdom. :(

    SvaraRadera
  2. Vilken tur, nu kom jag in på den. :D

    SvaraRadera